lördag 31 maj 2008

Hej, vi lever!

Bild från TAO beach, Las Vegas, april 2008



Har haft massa besök här sen sista blogginlägget skrevs!



Carolines föräldrar, Sofia med hennes kompis Natalja, Carros kusin Malin med hennes två polare Elin och Annika, sen lite kompisar från USA.



Så vi har inte haft mycket tid att skriva, dessutom har vi båda fyllt 22 år!






Det är jätteskönt och varmt här, vi håller på att funderar ut hur vi ska göra här efter skolan, eftersom vi vill bo kvar här ett tag :) Men inte plugga i höst.






Vi har gjort otroligt mycket på dem senaste månaderna. När Sofia å Natalja åkte hem, tog vi en tripp to Las Vegas på våran spring break. Lärde känna pokerproffs och åkte tillbaka ett antal gånger, och levde gratis genom dem. Eftersom dem är VIP så får dem gratis rum på alla möjliga kända hotel. Vår mest sagda mening var "Charge it to the room" belive it or not man kan säga att sammanlagt har vi bott där i en månad.



Ibland så var badrummet större än våran lägenhet i LA. Vi känner nu till Vegas så bra att vi kan kalla staden för vårt andra hem här i USA. Det är inte bara pokerproffs vi har umgåts med, utan även dem som jobbar där. Många inom nattlivet.



Dessutom har vi varit där med Skinnie Magazine, på Skinnie Vegas Tour på memorial weekend.

Vi gick på kasting dagen innan, kom med och åkte dagen efter, för allt var ju gratis då också.

Vi gjorde reklam för tidningen och alcohol killer drycken.







Nu hinner vi inte skriva mer idag kl e mycket: 19.26, ska ner till gymmet å bränna lite fett innan en härlig utgång i Hollywood och en stor mansion fest i Bel Air! !






Love! / Katja och Carro



The Strip



På hotellet Venetian, Vegas 26 april


Hos en kompis i LA


Carro hemma, Katjas födelsedag


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Lite konstigt att jag frågar här på bloggen men.
Nu är det så att nu till hösten börjar jag sista året på gymnasiet och efter det hade vi tänkt att börja på college i kalifornien efter det. Båda vi har varit i la förut och vi är förälskade i staden haha.

Men nu undrar jag hur ni gick till väga? Har läst lite på Carolines stylesearch konto och det står att hon studerar på SMC och jag undrar om det är dyrt? För några av mina lärare här säger att en termin kostar ca 100-200 tusen dollar, nog för att man tar lån men det är ju endå väldigt dyrt.

Hur gjorde ni, vem frågade ni?
Och boendet, är det dyrt i LA , nog för att våra föräldrar kommer betala för lägenhet och allt men det är ju lite synd om dom om det är allt för dyrt hehe.

Och hur lärde ni känna folk? För det kan ju vara tråkigt om man flyttar dit och inte känner nån alls.

Hoppas ni svarar, för jag har ingen aning vem jag annars ska fråga.

Tack på förhand.

Anonym sa...

jag och min kompis tänka börja på college ville jag tillägga, lät som en schizofren.

Anonym sa...

kolla im educations hemsida. vi akte o fixade allt genom dom. det ar sjuktmycke pappersarbete innan, sa du maste ta hjalp... pengar far du fran csn...men man far bara sa man klarar sig precis, med mat o boende... folk larde vi kanna ute osv... hade nog tur o traffade alla ratta manniskor.. kans som vi kanner alla idag ;p
du kan skirva till mig pa stylesearch om du undrar nat mer!